viasyl.reismee.nl

2de week project kidia

Lieve lezers,
6 dagen later na mijn aankomst in Tanzanka rij ik dezelfde weg terug naar het kamp in het donker. Alleen nu wel met ze alle na een dagje Moshi. Wat fijn om weer even contact te hebben gehad met het thuisfront. Ik heb ook deze dag een tanzaniaans nummer gekocht alleen het bereik op het project is zo slecht dat je beter een berichtje naar mijn Nederlandse nummer kan sturen als je me mist ;-) Eerst zouden we na het dagje moshi met de bus terug gaan maar het is zulk slecht weer geworden dat we met 4x4 auto's terug moeten naar het kamp op de berg. Rond 7uur daar aangekomen nog even wat eten, pannenkoeken met tomatensaus ;-) en toen heerlijk slapen.

Het project huis van meneer Edward schiet al aardig op, er is ook een "bouwvakker " gekomen voor het moeilijk gedeelte van het dak. Meneer Edward heeft ook een dochter genaamd Happines (16jaar) maar ze is heel erg bang voor blanke mensen en erg verlegen. We zitten er aan te denken om haar geld te schenken zodat ze haar diploma kan halen want dat kost geld en ze zit in haar laatste jaar. Het is een klein gebaar vanuit ons en zou ongeveer €46,- per persoon kosten.

Vanmorgen (donderdag) al het timmerwerk aan het huis afgemaakt =) met 1 blauwe duim en 5 blaren gaan we nu verder met het "cement" lees modder om de wanden te stucken. Hier zijn we ondertussen al aardig ver meegekomen zoals je op de foto's kan zien.Verder is het elke dag vooral het werken aan het huis, s'ochtends van 9 tot 12 en s'middags van 2 tot 4 uur. Soms dagdroom ik weer even terug naar uganda, elke dag zon, kinderen om je heen, elke dag een andere activiteit en de school op loopafstand, het is zo anders hier qua omgeving & weer en activiteiten soms voelt het even beetje als isolement aan. We zijn hier gewoon 24 uur per dag 6 dagen per week.
Wel hebben we binnen een open haard die veel warmte liefde en gezelligheid geeft, bijna elke dag maken ze hem nu aan voor ons omdat we niet buiten kunnen zitten met de regen en het kampvuur.
Verder zijn we ook deze week langs de Black Smith gegaan, hij maakt van hout en metaal onderdelen voor harken, scheppen of schoffels maar ook houtem lepels bijvoorbeeld. Voor ons heeft hij allemaal een lepel gemaakt =) Ook kwam pieter langs van Camp International om te vertellen over welke safari's je kan doen, dat je de kilimanjaro kan beklimmen en bijvoorbeeld een dag naar zanzibar kan gaan. Bij veel vrijwilligers zijn de laatste tijd de planning en locatie van hun vrijwilligerswerk veranderd waar veel vragen over waren, hoe dat kwam en sommige hebben ook al voor een safari betaald die we na de 10 dagen in Tanga gaan doen met ze alle. We kijken allemaal erg uit naar Tanga, zon zee en een open omgeving. We nemen al onze spullen mee naar Tanga dus het inpakken is ook al begonnen, het word een lange reis maar van 8uur maar dan kunnen we eindelijk wat van het land zien =) Ook hebben Sarah en ik plannen om een langere safari te gaan doen, maar zoals ze hier zeggen pole pole (rustig aan) dat komt wel dus daar hou ik jullie van op de hoogte ;-) Gistermiddag hebben we met ze alle de film diventer gekeken op een tablet, super gezellig en s'avonds ons eerste avondje laat naar bed om te vieren dat we in Tanzania waren. De meeste sliepen rond 2uur. Normaal gaan we rond half 10 al naar bed ;-)

Vanmorgen regende het alweer super erg, de bus die ons komt halen niet heeft "vertraging" door dit weer, hopelijk is het in de stad beter want heb nog steeds geen regenjas of jas iets want ja ik dacht dat ik naar Afrika ging waar het meestal wel mooi weer was ;-) uiteindelijk zijn we met 4x4 auto's naar beneden gereden wat nog al slippend gliberig en zigzagend ging, zo erg dat sommige even moesten uitstappen om hun maag te legen. Dat levert dan ook wel weer leuke verhalen op. Daarna naar een lokale kunstmarkt met zelfgemaakte schilderijen en producten zoals tasjes, beeldjes en alles voor toeristen.

Hoe is het verder in Nederland met iedereen? Goed weer daar en mensen aan het genieten van hun vakantie? Verder nog wereldnieuws wat ik moet weten en zijn er al baby's geboren =)

Xx Sylvia

Reacties

Reacties

Sylvia Krijgsman

Hoi Syl jeetje wat maak jij veel mee, maar troost je het regent hier ook blllhhhhh. Geniet er maar van en schiet maar veel mooie plaatjes. Dikke kus (grote) Syl

Desiree

Hoi Sil goed bezig daar. Ik net terug uit Egypte. Is ook mooi geweest maar anders dan jou reisverhaal. Succes daar en ik lees je verhalen weer met plezier. Dikke knuffel, Desiree

Kim

Hooi Syl!
Jullie zijn hard aan het werk zeg!!
Leuk om zo een beetje mee te genieten en leven.
bij mij zitten de baby's nog in mijn buik ;-) week 38 ben ik gepasseerd dus het is nu echt nog maar een weekje ongeveer.... hoop ik hihi.
succes en veel plezier en ik sms je op je gewone nummer als er wat geboren is :-D

Liefs Kim

Brenda

Leukkk! Hahaha het lijkt wel regenseizoen syl! Normaal is het nu toch al het droge seizoen daar? Je bent echt hard aan het werk echt wel pittig volgens mij. Weet je al welke safari je gaat doen en lukt het met koken? Leuk om je blog te lezen. Mooie verhalen. Probeer te blijven schrijven ?. Have fun.
Kwaheri (Doei) ????

Kevin - Travel Active

Hoi Sylvia,

Echt leuk om te lezen allemaal. Succes daar en groetjes ook aan Sarah!

Groetjes van het Travel Active team

Gerrie

Best pittig wat je allemaal meemaakt maar ook prachtig om het allemaal te kunnen doen.

Een geweldige tijd daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active