viasyl.reismee.nl

Eerste week op het project in Tanzania

Lieve lezers,
Na een goede en gezellig vliegreis mede dankzij mij Amerikaanse buurvrouw voor het opfrissen van mijn engels en de 3 films die ik heb bekeken ben ik nu echt in Tanzania. Tijdens het wachten voor de douane vlogen beestjes me tegemoed en de tropisch warm. De koffer pakken ging super snel en dan sta je buiten opzoek naar een mannetje met Camp Tanzania. Er stonden er wel 20 maar geen bordje waar ik bij mee moest oké ik geef ze een half uurtje! Ik toch maar gaan bellen na een half uur, ja een man met een trui met internationaal camp erop ofzo, uhh er staat hier best veel mensen maar ze ging ze bellen. Toen zag ik opeens een bordje welkome silvia, ik dacht ja maar daarna meteen nee ik wacht geduldig. Toen belde die mevrouw me terug en kwam tegelijketijd de man met zijn trui naar me toe. Op naar de auto en op naar het hotel. Ik vroeg voor de grap hoelang het rijden is en hij zei toch wel 1,5 uur dat is wel ver voor een hotel!! Okee dacht ik.. het is hier om 7uur al donker geworden dus veel te bekijken onderweg heb ik nog niet! Wel de bekende winkeltjes en huisjes langs de weg toch herkenbaar. Links rijden, toeteren naar vrachtwagens en brommertjes ook de ambulance al gezien die met sirene op hoge snelheid lees 50km per uur reed. Ik ging alvast aan mijn blog schrijven want dan kan ik hem zo in het hotel uploade, tot we van de hoofdweg verlieten ging ik me al afvragen waar weer heen gingen, het werd echt een berg weg dat ik dacht wat zou een hotel hier moeten doen misschien ga ik wel meteen door naar het project. Halverwege de "weg" kwamen een bus van camp international en hij zei ze wachten op je bij het kampvuur.???? Ik ging dus meteen naar het project en was er rond 9uur locale tijd. Eerst even naar de wc en toen iedereen begroet, alle namen was ik natuurlijk allemaal weer spontaan vergeten maar er waren 2 nederlandse meiden Kim & Sarah 1 Zwitsers meisje Beatrice en 7 Engelse meiden Zoë, Kate, Bibi, Izzy, Sally and Harriet en Tim een Engelse jongen. Kreeg eerst nog wat te eten en toen vertelde de locale wat over het project en wat ze doen, toen een koude douche en gaan slapen. In een stapelbed en met alle meiden op een kamer, ik vroeg nog waar zijn de tenten maar die zijn in Tanga het andere project. ????
Eerlijk gezegd super slecht geslapen maar de wekker ging om 7uur want 7:30 aan het ontbijt. Het regende en super bewolkt, waar is mijn Afrikaanse zon? De planning besproken en opeens gaan we deze maand ook al 10 dagen naar het andere project Tanga. Verder zijn er geen echte weekenden en moeten we gewoon 6 dagen per week aan de bak, ook is het hier super slecht weer dus jullie boffen thuis met de hittegolf want die is hier ver te zoeken. Ik heb alleen wel alles ingepakt op zonnig Afrikaans weer, mijn mede vrijwilligers zijn super goed voorbereid met regenjassen, wandelschoenen enzo want we zitten dus met het project op een berg het is niet de kilimanjaro geloof ik of wel een beetje maar we hebben geen idee waar we zitten want alles is altijd bewolkt. ????Je kan even Google mapse op kidia. ????
Het project wat we de aankomende 13 dagen gaan doen is het maken van een huis voor een oudere man hier vlak bij, we begonnen met een steile hellingen gelijk maken, en het verplaatsen van bomen. De volgende dag gingen we gaten graven om de bomen in te plaatsen nadat ze eerst van de schors waren ontdaan. Na het plaatsen van alle bomen in de gaten zijn we met kleine takken een verbinding gaan maken tussen de staande bomen.
Verder het ontbijt is erg Engelse met de ene ochtend worstjes, de andere x bonen een gekookte eitjes, watermeloen en sinaasappel. Namiddag wat popcorn en het avond eten is best luxe, de eerste avond aten we patat met broodje hamburger met ui en ei, maar ook vis, aardappels, rijst. ????
Ook hebben we bij de locale vrouwen kiburu gemaakt dat zijn bananen en bonen gekookt en gemengd. Mijn engels gaat met sprongen vooruit, ze begrijpen me allemaal alleen mijn zinnen kloppen niet helemaal ook het swahili is moeilijk om te leren maar met djambo kom je overal ????
12juli hebben we weer een dagje vrij en hoop ik jullie weer op de hoogte te brengen. Het is nu gaan regenen ondertussen en gaan zo naar het kamp terug.

kwaheri en lieve groetjes Sylvia

Reacties

Reacties

Loes Paters

Leuk van je te horen! Pittig werk, en balen van het weer. Ik blaas de zon richting jou. Geniet 12 juli van je vrije dag!

Zet um op daar, groetjes Loes

Sharen

Heerlijk om zo je eerste verhaal te lezen!!! Ik kan niet wachten op je volgende verhaal. Geniet van alles wat je gaat zien en doen! Ik zal hier niet meer klagen dat het wat minder warm mag zijn, stuur wel wat zon naar jou want je bent tenminste wel het zonnetje in huis!!!!

Dikke knuffel van Rory en sher!!

Henny prins

Een spannend begin, syl! Hard werken blijf je warm! ???? geintje . Leuk je verhaal . Ik kijk uit naar het volgende. Dikke kus

BRENDA

Hey syl! Te leuk om je verhaal te lezen! En ja afrika kan ook heeel erg nat zijn. Die regenbuien horen erbij! Wat gaaf wat je nu al hebt gedaan en hebt meegemaakt! Het swahili de basis zinnetjes en woorden ga je snel genoeg leren. Als je iemand tegenkomt altijd gedag zeggen en vragen hoe het gaat hahah. Heel veel plezier en succes! Geniet van alles en blijf schrijven ????

Grätia

klinkt allemaal al erg anders dan in Nederland. Leuk hoor, al die ervaringen en ontmoetingen met andere culturen en mensen. Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active